Jag hoppades att du skulle glömma...

För någon timme sedan var jag på min närliggande matvaruaffär, där det var  en mindre lunchrusning. Namnet på affären nämner jag inte, vill inte dra ner en stor affärskedja på en persons misstag.

Jag hämtade mina Ballerinakex (vilka kostade tolv svenska kronor), ställde mig i kön. När det var min tur tog expediten betalt för mina kex i vanlig ordning och jag gav honom en tjugolapp. Sedan tog jag mina kex och han gav mig ett kvitto, men inga pengar tillbaka (20-12 = 8, you know).

Jag stod och kollade på honom i några sekunder, men han reagerade inte.
Därefter sa jag: Pengarna...?
Han svarade: Ahjuste, jag hoppades att du skulle glömma...
Därefter fick jag mina efterlängtade pengar.
Han sa: Det ska inte hända igen.
Jag svarade: Det hoppas jag.

Haha, vad är det för svar? Finns det inga regler på vad man ska säga till kunderna?
Alla som läst lite psykologi vet ju att i grunden av sådana skämt finns det oftast en gnutta sanning dvs. han ville ha pengarna för sig själv.

Vilka lirare det finns och vad är det för värld vi lever i ?

Kommentarer:

1 Anonym:

Ja, bra där! En konsertbiljett kostar ofta mer än en hel skiva, ibland två, så det stämmer nog! Måste bara tillägga att Timbuktu har en hedrad scennärvaro. Den första konserten jag var på var diverse andra rappare också närvarande. Men han var den enda av de som steg ner från scenen och ?hälsade? på fansen medan han sjöng. Petter och gänget stod och var snobbiga och inte så mycket som log åt publiken! Usch!

Jag bloggar nog för att jag är i ständigt behov att uttrycka mig. Jag tror att alla som skriver bloggar gärna vill synas och stå i centrum?
Själv då? =)


Vilken rolig expidit. Låter som en typisk Ica-expidit tycker jag :P

2 Cosmic Moose:

Det där var jag här ovan! =)

3 Kim:

Vilket stolpskott!

4 Cosmic Moose:

Höhö, nä jag var inte där :P men vet av erfarenhet att Ica personal ofta är extra dryga. Vet inte varför det alltid är just Ica?de tror väl kanske att eftersom att kedjan är rik nog att sända en serie-reklam varje vecka så behöver de inte vara trevliga mot kunderna. De har råd att förlora några av oss helt enkelt. Och hur många torra svenssons vågar säga inför en massa folk - Ursäkta, men jag ska ha TRE Å FEMTI tillbaka.
Jag har nog blivit av med en liten förmögenhet på alla småkronor som Ica kassörer har knyckt. :P Det kanske är just pga detta som många anser att det finns en framtid i ett jobb på Ica?man snor sin väg till framgång. =)

5 Blindtarmen:

Shit brorsan..var det på Prisextra eller? ;)

6 Cosmic Moose:

Hehe, tack för tipset, men jag är en sån där jobbig person som aldrig får slut på idéer så jag tror inte att jag lägger av att blogga pga för lite inspiration =)
Det är, dessutom, alldeles för roligt att koka ihop lite texter när man är skrivsugen och sedan få feedback från folk =)

7 Cosmic Moose:

Jaa, tänk att jag gör det! *tuggar nonchalant på tuggummi*
Förmodar att du trycker att det är drygt med de serierna :O
Men då måste du bara se några avsnitt så lovar jag att du blir beroende! =)
Nu är det min tur att chansa?du ser på Prison Break och Lost?så typiska killserier..

8 Cosmic Moose:

Haha, nä men Prison Break brukade vara bra men de har dragit ut på det så mycket nu att man bara blir less. Jag tycker inte heller att Lost är särskilt bra. Alldeles för överskattat är det också.
Och nej nej nej! Desperate Housewives är inte alls en modern Sex and the City! Sex and the City är en unik klass i sig, sååå mycket bättre än Desperate Housewives!
Så det så.

9 Cosmic Moose:

Jahaaa, busted! I och med att du håller med att SATC inte är likadant som DH erkänner du att du sett på båda serierna tillräckligt många gånger för att bilda dig en ordentlig uppfattning! Ha! Nu kan du inte längre antyda att det är en tjejserie!

Haha, vad är det för konstigt scenario du kommit på? Och hur leker man SJP förresten? Nä, men jag kan medge att jag ?ser upp? till henne (Carrie menar jag då) ganska mycket. Precis som hon lever vill jag ha det när jag ?blir stor?. Fy fan vad löjligt det där lät. But it?s true! =)

10 Cosmic Moose:

Måste bara klaga på att det alltid blir jädra frågetecken där det ska vara citationstecken! Usch!

11 Cosmic Moose:

Haha, klart att du har rätt att vara feminin?:P Det finns ingenting omanligare än en machokille som konstant är rädd att kallas bög!
Men anledningen att Big alltid återkommer är för att han är The One, därav namnet Mr Big. Varje tjej vill att killen de älskar mest ska komma och rädda de när livet blir tufft, vilket Mr Big också gör i slutet. Sååå fint slut det var! ♥
Hahahaha, någonting i den stilen ja! Närå, jag hade inte tänk stanna i Sverige så länge till. Ska flytta hem till Boston så snart jag är klar med studierna =)
Men man vet aldrig, sådana planer ändras?jag kankse, trots allt, blir en singel brud i Vasastan när jag är thirty-something
=)

12 Cosmic Moose:

Haha, fy vad du drar verklighetsbaserade paralleller :P Precis som du påpekade är det en fin liten serie främst för kvinnor, och självklart får man lov att överdriva det romantiska en gnutta! =) Förresten vet alla att Mr Big är The One för Carrie. :P

Hehe, spion är jag tyvärr inte (sjukt kul om jag vore). . . och svensk är jag inte heller. Varför fick du för dig det? Själv då? Är du blandras? =)

13 Cosmic Moose:

Yupp, amerikansk through and through. =)
Undrar förresten huruvida man ens kan vara amerikan utan något litet ursprung från andra länder. De första amerikanerna var ju indianer. Aja, skitsamma.
Klart att det heter blandras även när man talar om människor =) Jag säger det jämt!
Vi bor i Sverige eftersom att min mamma gifte sig med en halv svensk (blandras dvs :P )
Men snart ska jag tillbaka! Yay!
Du då? Hade du tänkt att leva och dö i norden? :P

14 Cosmic Moose:

Haha, planen låter bra! Allt förutom ? hittar några barn ? o_O Vad för sorts barn hade du tänk leta efter? :P
Låter som om du behöver komma upp med en plan illa kvickt, vuxenlivet närmar sig med stormsteg ju!
Vill du bo hos mig? Haha, mi (eventuella framtids) casa es su casa =)
Oo, bra där med analysen. Att jag undermedvetet inte tycker att jag förtjänar att vara lycklig har jag klurat ut själv, däremot sa du något klokt om relationsrädsla. Jag som trodde att det bara var jag som led av det. Skönt att höra att det är fler som känner likadant =)

15 Cosmic Moose:

Du är allt klok du =) Det är nog sant som du säger. I mitt fall är det både brist på självkänsla och att jag blivit sårad.


Jag kan inte fatta att man stannar med någon som jämt klankar ner på en. Men då kan det ju också vara så att man är känner att man inte förtjänar bättre, det är ju därför vissa kvinnor går från en våldsam man till en annan.
Nog med psykologi nu :P

Nu tycker jag att det är dags att ska dra upp ett nytt, fräscht ämne ur hatten hörrö! =)

Kommentera här: