Killen med kameran

Det finns två typer av personer som tar bilder.
Först de som vill vara med på bild själva och sedan de som inte vill vara det.
Jag har sedan en tid tillbaka (några år) utvecklat ett relativt stort fotointresse, men jag har ett problem. Jag har blivit "killen med kameran".
 
Detta innebär att det är oftast du som har med dig en kamera och ingen annan, vilket är bra för mig och alla andra fotointresserade, men det finns en negativ sida med det hela.

När jag går på t.ex. en utekväll, tar jag med mig kameran främst för att ta bilder så att det i slutändan skall kunna berättas som en historia (efter man raderat de misslyckade/onödiga bilderna). Problemet är dock att man ofta själv inte kommer med på speciellt många bilder. Om man kommer med på några bilder är det oftast självtagna porträtt eller bilder där man står helt själv.

En del personer har tillräckligt med socialt hyfs nog att erbjuda sig att ta en bild på fotografen, men, jag vet inte hur alla andra tänker men jag vill vara med på bilderna bland de snygga tjejerna, med kompisgänget eller på middagsbordsbilden (bilden där man ser alla vid middagsbordet).

Nu låter jag antaligen som en egocentrisk figur, men det har inget med saken att göra. För jag har märkt att bilderna man återkommer till när man kollar igenom sina bilder är just dem jag nämnt. Det är de man kommer och vill minnas och då vill man gärna ingå i allafall några utav dem.

Har du en vän som mig? En kille/tjej som alltid har med sig kamera? Ryck då kameran av denne ibland och ta lite bilder på både omgivningen och personerna. Det kommer förhoppningsvis att uppskattas, för det är då det är kul att vara Killen med kameran.

Kommentera här: