Rahm vs. Häggan

I en tid sedan länge försvunnen var jag i Småland med mina kamrater från armén, för att hjälpa till efter en "naturkatastrof". Vi fick åka hem emellanåt och när det var dags att åka möta verkligheten igen var det dags att besöka Stockholms Central för ett direkt tåg mot det drabbade området.

Jag hade på mig min brors mp3-spelare, därför lade jag inte märke till mina kamrater direkt vid Centralen. De såg dock mig och gjorde att jag fick syn på dem. En av dom var R, han frågade något i stil med: "Vad lyssnar du på? Då svarade jag: All Along the Watchtower med Jimi Hendrix Experience.
R replikerade: "Ohh, Hägglund måste känna sig extra tuff när han lyssnar på Hendrix". Givetvis kunde jag inte säga något tillbaka, jag blev ägd (som dagens ungdomar kallar det). Vem känner sig inte lite coolare när de diggar loss till Hendrix?

Denna händelse återkommer då och då när man går runt med mp3-spelare, ibland ler man till lite. Det är det skönt att bli ägd ibland, något jag lätt konstaterar! ;)

Detta är även ett av mina klaraste minnen av R (även kallad Krp. R).

R - Hägglund: 1 - 0

Dagens läxa: Lägg märke till folk med mp3-spelare, man kan verkligen se hur vissa personer känner sig tuffa, men det är de värda. Det är ett hårt liv därute !

Kommentera här: