Cash is King

Det finns två fenomen jag hatar när jag glider runt på stadens gator.
Nej, hatar är ett väl starkt ord. Låt oss säga att jag föraktar dessa fenomen istället :)

De kan komma i alla olika sorters former t.ex. som gamla tanter med kryckor, högljudda fjortistjejer eller kostymnissar med mindre innehåll i huvudet än i plånboken.

Vilket fenomen skriver jag om? Jo, fenomenet kreditkortet.
Blandannat de jag beskrivit ovan är ofta individer vilka inte kan hantera ett kreditkort, ändå används dem regelbundet. Låt mig använda exemplet: "Högljudda fjortisbrudar på McDonalds som tänker köpa en cheeseburgare".

Processen:
Först har de inte koll på vart de har sitt kreditkort, de hittar det efter någon minut. Sedan drar de igenom sitt kort ett antal gånger. Efter kanske fem-sex dragningar lyckas de, numret slås in. De slår givetvis in fel nummer. Kön bakom dem växer. De slår om numret och det funkar fortfarande ej. De ger kortet till personen i kassan, den personen går sedan iväg i några minuter för att sköta hanteringen. De kommer tillbaka och ber fjortisen skriva på ett kvitto. Sedan tar fjortisen sin cheeseburgare och lämnar plats åt nästa kö. Hela denna process kan ta upp till tio minuter, vilket förstör hela konceptet med snabbmatsrestaurang.

Om jag skulle få gå före denna fjortis i kön hade min process gått på max en minut. Vilken idiot lägger fram sitt kreditkort (som de tydligen inte kan hantera) för att köpa något av värde tio kronor?

Nej du, vissa människor borde hålla sig till kontanter. Det är precis som en av mina vardagshjältar en gång uttryckte sig: Cash is King.

Det andra fenomenet jag föraktar kanske jag nämner en annan vacker dag...

Kommentarer:

1 Treno:

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

Kommentera här: